De klant gaat boven het pand, zeggen ze bij Molenbeek Makelaars. Niet scoren om het scoren, maar ook weleens ‘nee’ verkopen als de klant daarbij gebaat is. Met die klantgerichte benadering én de focus op kwalitatief hoogstaande dienstverlening maakt het kantoor al decennialang naam in Utrecht en omgeving. De teamleden van Molenbeek Makelaars verwachten niets […]
Mark Beukers begeleidt als adviseur van KPMG vele IT-sourcingstrajecten. De tijd van ‘de boel over de schutting gooien’ bij de serviceprovider is voorbij. Het nieuwe outsourcen draait om coöpereren, ‘cultural fit’ en ‘DevOps’ – om een symbiose tussen klant en IT-partner. Maar, hoe bereik je dat als organisatie? Hoe vlieg je het aan? Beukers kent de do’s en de don’ts.
‘Ik kijk naar welke kennis en kunde IT-bedrijven in huis hebben. Ik leg mijn oor te luister bij referenten. Ik benader IT-bedrijven en beoordeel of het een goede gesprekspartner is. Want dat moet hij ook zijn voor de toekomstige klant. Zodat de uitbestedende partij niet voor verrassingen komt te staan.’
Ga op zoek naar twee partijen die IT-outsourcing beheersen en waarmee het klikt, zonder de oplossing van tevoren al te definiëren. ‘Dan is de vraag dus niet: wie kan de door mij voorgeschreven case het goedkoopste uitvoeren, maar wie kan mij helpen een zo efficiënt mogelijke case op te bouwen?