• Over ons
  • Contact
Outsourcing IT
  • Alle onderwerpen
  • Trends
  • Onderzoeken
  • Selecteren
  • Controleren
  • Alle onderwerpen
  • Trends
  • Onderzoeken
  • Selecteren
  • Controleren
Controleren
3 maart 2017

‘Zet in op klantbeleving, zodat uiteindelijk iedereen lacht’

Al bijna 25 jaar is directeur Wolter Smit met zijn bedrijf TOPdesk servicepartner van grote organisaties. Zijn team verbetert het servicemanagement van klanten door daarvoor standaardoplossingen te bouwen, te leveren en te onderhouden. Smit: ‘Waar mensen aan de gang moeten om mensen blij te maken, helpen wij om dat gecontroleerder en professioneler te doen. Zodat iedereen uiteindelijk lacht.’

Lees verder
Onderzoeken
20 februari 2017

‘Neem een sourcingstraject serieus, durf jezelf te challengen’

Mark Beukers begeleidt als adviseur van KPMG vele IT-sourcingstrajecten. De tijd van ‘de boel over de schutting gooien’ bij de serviceprovider is voorbij. Het nieuwe outsourcen draait om coöpereren, ‘cultural fit’ en ‘DevOps’ – om een symbiose tussen klant en IT-partner. Maar, hoe bereik je dat als organisatie? Hoe vlieg je het aan? Beukers kent de do’s en de don’ts.

Lees verder
Trends
2 februari 2017

‘Samen met onze nieuwe IT-partner op expeditie met een bijzonder einddoel: meer samenwerking en empathie’

Michiel ten Kate gaat geen expeditie uit de weg. In zijn vrije tijd maakt hij loodzware tochten in landen binnen de poolcirkel en met FrieslandCampina bevindt hij zich als Contract & Vendor Manager midden in een innovatief transitie- en transformatietraject.

Lees verder
Trends
4 januari 2017

‘Bedrijven moeten juist nu digitaal fit zijn’

We staan aan de vooravond van de meest spannende vijf jaar ooit in IT- en technologieland. Alles is in transformatie. Ontwikkelingen versnellen nog meer, de ‘trendmania’ bereikt een kookpunt. Complex? Ja. Eng? Hoeft niet.

Lees verder
Selecteren
1 december 2016

‘Eerder interactie zoeken met IT-providers bespaart zoveel ellende’

Dobberend op een surfplank tijdens een vakantie op Bali krijgt Henk Pater begin 2014 een ingeving. Zoals het zijn vriendin en hem gelukt is om via een slimme datingsite tot dé match te komen, zo moet het selectietraject voor outsourcing in IT-land toch ook aan effectiviteit kunnen winnen?

Lees verder
Selecteren
24 november 2016

‘IT is nu een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie’

Dierenpark Amersfoort tuigde een verbeterde IT-organisatie op; een interne IT-afdeling die bemand wordt door een coördinator met een achterwacht. De coördinator, werkt intensief samen met een aantal externe partijen, waaraan diverse onderdelen van IT-beheer zijn uitbesteed.

Lees verder
Controleren
23 november 2016

‘Outsourcing is een huwelijk met wederzijdse verplichtingen’

‘Je boeltje over de schutting gooien en denken: ‘het is nu niet meer mijn probleem’, zo werkt het natuurlijk niet,’ zegt Schoonderbeek. ‘Als je uitbesteedt op resultaat dan is de IT-partner daarvoor uiteraard verantwoordelijk. Maar dan moeten beide partijen wel volledig op één lijn liggen. Dan moet de relatie kloppen.

Lees verder
Selecteren
22 november 2016

‘Selectie outsourcingspartner is alsof je een nieuw huis zoekt’

Om volledig up-to-date te blijven heeft ze haar ICT-omgeving na een secuur selectietraject uitbesteed. ICT-coördinator Natasja Middelhoven: ‘Het is alsof je een nieuw huis zoekt. Als het eenmaal staat, is het grote voordeel dat je bijblijft en dat je je kunt focussen op je eigen processen.’

Lees verder
Onderzoeken
21 november 2016

‘Ga niet half voorbereid de outsourcingsmarkt op’

‘Ik kijk naar welke kennis en kunde IT-bedrijven in huis hebben. Ik leg mijn oor te luister bij referenten. Ik benader IT-bedrijven en beoordeel of het een goede gesprekspartner is. Want dat moet hij ook zijn voor de toekomstige klant. Zodat de uitbestedende partij niet voor verrassingen komt te staan.’

Lees verder
Onderzoeken
17 november 2016

‘Zoek eerst een IT-partner, werk dan pas een oplossing uit’

Ga op zoek naar twee partijen die IT-outsourcing beheersen en waarmee het klikt, zonder de oplossing van tevoren al te definiëren. ‘Dan is de vraag dus niet: wie kan de door mij voorgeschreven case het goedkoopste uitvoeren, maar wie kan mij helpen een zo efficiënt mogelijke case op te bouwen?

Lees verder
Selecteren
16 november 2016

‘Uitbesteding van ICT-beheer maakt wereld van verschil’

ParkeerService verzorgde het beheer ervan tot halverwege 2014 zelf, maar volgens huidig Manager IT Roeland Stoter ‘is dat niet meer van deze tijd’. En dat bleek ook wel, toen hij begin 2015 in dienst trad bij ParkeerService. ‘Het is hier op ICT-gebied een puinhoop geweest,’ vertelt hij onomwonden.’

Lees verder
1 2 3
  • IT Outsourcing
  • Agenda
  • FAQ
  • Giarte
  • Over ons
  • Contact
Outsourcing IT

Ontvang tips en inspiratie over IT Outsourcing

Alle rechten voorbehouden - © 2021 Outsourcing IT
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacybeleid
  • Sitemap
Powered By Xcellent

Bestel nu het Gratis Outsourcing Performance onderzoek 2017

  • Nog meer weten over de toekomst van outsourcing? Bestel het Outsourcing Performance Jaarboek 2018 met diverse invalshoeken geïllustreerd en beschreven in artikelen en cases uit de praktijk.
Wij optimaliseren graag onze website voor jou, daarom maken we gebruik van cookies.
Meer informatie
Accepteren